قیمت سمعک oticon get p

Wiki Article

اما موضوع مهم و قابل تامل این است که از اولین مرحله انتخاب، تجویز سمعک و تنظیم سمعک تا اخرین مرحله یعنی فالوآپ کردن برای استفاده صحیح و بهینه از سمعک، بسیار کار تخصصی است. قطعا افرادی که این مراحل را پیش پا افتاده قلمداد کنند و مبادرت به خرید سمعک از مکان های غیر مجاز میکنند با استفاده از سمعک به مشکل برخواهند خورد و گذشته از هدر رفتن هزینه زیاد خرید سمعک ، احتمال وارد شدن آسیب به دستگاه شنواییشان هم وجود خواهد داشت چرا که افرادی که کم شنوا هستند بواسطه کم شنوایی حس شنوایی حساستر و یا به عبارتی شکننده تری نسبت به افراد هنجار دارند و راحتر در معرض آسیب ناشی از تنظیم نامناسب قرار میگیرند.

یکی از فناوری های جدید و کاربردی در سمعک های جدید، میکروفون های جهت دار است. میکروفون های جهت دار بر روی برخی سمعک ها تنظیم شده اند تا صداهایی که از جلو می­آیند را بهتر دریافت کرده و صداهایی که از پشت یا قسمت های کناری می­آیند را کاهش دهند.

همانطور که اشاره شد، اولین قدم در تجویز سمعک در منزل، انجام یک ارزیابی کامل شنوایی است. این نوع ارزیابی اهمیت زیادی دارد و موارد گوناگونی را مشخص می‌سازد. در این ارزیابی، متخصص شنوایی سنجی از شما سؤالاتی در مورد سابقه شنوایی شما، سبک ‌زندگی و نیازهایتان خواهد پرسید.

در مقاله تجویز سمعک به بررسی انتخاب مناسب سمعک برای افراد کم شنوا می پردازیم. حس شنوایی یکی از مهمترین و پیچیده ترین حس های موجودات زنده محسوب می شود این حس در توانایی های مختلفی از جمله درک و آگاهی از اصوات به صورت رفلکسی برای گریز از خطر و یا در سطوح بسیار پیشرفته ایجاد زبان نقش بسیار زیادی در زندگی انسان ایفا میکند.

متخصصان شنوایی می‌توانند با استفاده از تجهیزات پیشرفته و دانش خود، تنظیمات دقیق‌تری را نمایش بیشتر انجام دهند که به جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به شنوایی کمک می‌کند. 

البته منظور از درمان این نیست که استفاده از سمعک باعث میشود شنوایی فرد به طور کامل به حالت اول برگردد ، بلکه سمعک در اصل یک وسیله کمک شنوایی است، یعنی به فرد کمک میکند که صداها را بهتر بشنود و روند پیشرفت افت شنوایی را کند میکند.

بعد از این آموزش‌ها شرایط گارانتی و ضمانت محصول توضیح داده می‌شود و اگر نیاز بود مدارک مربوط به بیمه سمعک به مددجو تحویل می‌شود.

درحال حاضر سمعک فراهوشمند از بالاترین تکنولوژی سمعک برخوردار است.

در این مقاله قصد داریم با بررسی مواردی که باید به هنگام انتخاب سمعک به آن ها توجه داشته باشید، شما را در این امر راهنمایی کنیم. با ما همراه باشید.

هماتوم گوش یا گوش گل کلمی چیست؟ چطور درمان می شود؟ ادامه مطلب »

گارانتی و پشتیبانی: سمعک معمولاً دارای ضمانت نامه‌ای است که شامل تعمیرات، تعویض یا سرویس می‌شود. طول مدت و شرایط گارانتی می‌تواند بر قیمت تأثیر بگذارد.

بعد از تجویز سمعک و ساخت آن، وقتی که سمعک به طور کامل آماده شد یک جلسه با مددجو برگزار می‌شود تا تحویل وی شود.

مهم‌ترین تستی که از هر مددجو گرفته می‌شود تست شنوایی‌سنجی یا ادیومتری در فضای آکوستیک است.

این موضوع یکی از مهم‌ترین مزایای جلسات مشاوره در این زمینه محسوب می‌شود و نقش زیادی در بهبود روند تجویز و استفاده فرد از این وسیله دارد.

Report this wiki page